tirsdag den 3. maj 2016

Raw Material Specification

             Idag var enormt spændende. Jeg fik side og sortere en stor mængde RMS(Raw Material Specification) og tjekke dem for fejl og mangler. Samtidigt arbejder jeg i programmet Foptec, og sidder og tjekker faktaen mod, hvad der findes i systemet på computeren og de grundlæggende varespecifiktationer. Dette inkluderede både opskrivning for logistikmæssige forhold, allergener, mikrobiologiske optællinger, leverandørsinformation og holdbarhed og anvendning.

Endvidere fik jeg følge med på et møde med et leverandørfirma, som havde en masse økologiske vareprøver med som vi fik side og smage og vurdere.  Det var spændende at opleve kontakten med producent og leverandør.

I morgen kl. 6.30 skal jeg mødes med en kollega og køre sammen med hende til en produktionsenhed, hvor vi skal foretage nogle sensoriske prøver på et produkt i udvikling. Det skal blive interessant at opleve en anden fabrik, og en anden afdeling og se virksomhedstrukturen der. Det er fedt min kollega har lyst til at køre sammen i hendes bil derhen.

Miljøet her på kontoret er enormt åbent og velkommende, og jeg er enormt glad for den afslappethed der er. Alle kollegaer spiser gerne sammen, enten i loungen eller udenfor og det er dejligt socialt system, hvor man let føler sig inkluderet. Det er let at skabe kontakt til en medarbejder om man behøver hjælp eller bare skal sige godmorgen. Jeg er enormt glad for at jeg kan tage noget at spise i køkkenet om jeg vil, det er meget afstressende for en -konstant- sulten person, som migselv, at vide jeg kan "fika" (tag en bid mad) når jeg bliver sulten, samt at jeg så heller ikke skal stresse over at have madpakken klar hjemmefra hver dag.

Min ansøgning om Erasmus stipendiatet blev accepteret, og kommer snart ind på kontoen, meget dejligt at have det på plads, og jeg er taknemmelig for at kunne blive indstillet til det gennem skolen. Det kommer at være en stor trøst mht til benzin til bilen nu hvor jeg kører 45 min pr vej, til og fra kontoret.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar